لطفا صبر کنید

دکتر میلاد امامی

جراح و متخصص گوش و حلق و بینی - جراح پلاستیک بینی

 

جراحی چانه، زیبایی تا درمان...

جراحی زیبایی چانه

ژنیوپلاستی یا جراحی زیبایی چانه نوعی  عمل جراحی زیبایی به شمار می رود که روی چانه انجام می شود. این عمل زیبایی را هم جراحان پلاستیک و هم جراحان فک و صورت (جراحانی که روی دهان و فک کار می کنند) می توانند انجام دهند.
ژنیوپلاستی تحت پوشش بیمه ای قرار نمی گیرد زیرا همانطور که پیشتر به آن اشاره کردیم ژنیوپلاستی اغلب یک جراحی زیبایی است، به این معنی که افراد آن را برای تغییر ظاهر و نه به دلیل وجود مشکل و مورد پزشکی، انتخاب می کنند. 

    انواع روش های جراحی چانه

🟡️ روش جلو آوردن، یا حرکت دادن چانه به جلو
🟡️ عقب راندن، یا حرکت چانه به عقب
🟡️ جا به جا کردن، که می تواند به چانه های نامتقارن کمک کند
🟡️ ایجاد تغییرات عمودی، مانند بلندتر یا کوتاه کردن چانه

انواع جراحی زیبایی چانه

    🟠️ ژنیوپلاستی اسلایدی

در این نوع از عمل ژنیوپلاستی جراح بوسیله یک اره، استخوان چانه را از فک جدا کرده و آن را حرکت میدهد تا عقب بودن چانه را اصلاح کند. به این عمل، ژنیوپلاستی استخوانی نیز می گویند.
این نوع از ژنیوپلاستی مناسب افرادی است که رتروژنی شدید دارند یا افرادی که چانه آنها نسبت به بقیه قسمت های صورتشان خیلی عقب است توصیه می شود. همچنین می تواند به اصلاح چانه هایی که بیش از حد به جلو کشیده شده اند و خیلی دراز دیده می شوند، کمک کند.

    🟠️ کاشت چانه

از ایمپلنت چانه می توان برای تغییر شکل، بزرگ تر کردن یا جلو بردن ظاهر چانه استفاده کرد. این را می توان هم از طریق جراحی و هم بوسیله تزریق انجام داد.
عمل جراحی بزرگ کردن چانه شامل کاشت یک ماده پلاستیکی در چانه و چسباندن آن به استخوان است. ایمپلنت های آلوپلاستیک (آنهایی که از مواد مصنوعی ساخته شده اند) رایج ترین هستند.
بزرگ کردن چانه به روش غیر جراحی شامل استفاده از سوزن برای تزریق فیلرها، مانند چربی بدن، برای بهبود ظاهر چانه است.

جراحی ژنیوپلاستی اسلایدی

این جراحی مانند سایر جراحی ها صورت می گیرد. شخص بیمار به اتاق عمل برده شده و پس از بیهوشی، جراحی آغاز می  گردد. پزشک ابتدا لب پایین شخص را به سمت پایین میکشد و سپس لثه ی پایین را برش می دهد. با این امر بافت نرم لثه از استخوان جدا می گردد. برای صاف ماندن استخوان  هنگام حرکت به جلو یا عقب، پزشک از یک اره برای برش خط عمودی در چانه استفاده می کند  و همچنین یک برش افقی در امتداد استخوان چانه ایجاد می کند.  هنگامی که چانه ی شخص به عقب حرکت کند یا کوچک‌تر شود، جراح یک قسمت از استخوان را نیز برش می‌دهد. بعد از آن استخوان را به جلو یا عقب می لغزاند و پیچ‌ها و احتمالاً یک صفحه فلزی را برای اطمینان از حرکت نکردن آن وصل می‌کنند. پزشک استخوان را با فاصله ای بین بقیه فک و چانه دوباره قرار می دهد تا چانه ی شخص بلندتر شود. شکاف ایجاد شده به دلیل رشد استخوان در طی زمان پر می شود.

جراحی کاشت چانه

برای انجام این جراحی، ابتدا پزشک از طریق برش زیر چانه یا داخل دهان کار را شروع می کند.به همین منظور قبل از شروع جراحی، پزشک ایمپلنت را به اندازه و شکل مناسب تراش می دهد.
برای کاشت چانه از آلوپلاستیک ها استفاده می شود. آلوپلاستیک ها انواع مختلفی مانند سیلیکون، تفلون و مدپور دارند.
Medpore  ماده ای جدید و محبوب هستش که با داشتن منافذ به بافت این امکان را می دهد که به جای چسبیدن و اتصال به ایمپلنت که با استفاده از پیچ به استخوان میچسبند، به اطراف آن بچسبد.
پزشک پس از کاشت مواد، بخیه زدن را شروع  میکند و این عمل 30 تا 180 دقیقه به طول انجامد.
برخی افراد کاشت ایمپلنت غیرجراحی را انتخاب می کنند، در این صورت امکان دارد جراح پس از لیپوساکشن، فیلرهای پوستی یا مقداری چربی، به چانه تزریق کند.

Copy right © 2022 | Powered by sitemaan.com